1 augustus 2025
De Westerschelde Ferry verliest steeds meer vaste reizigers. De veerdienst kampt met aanhoudende problemen zoals personeelsgebrek, technische mankementen en terugkerende storingen op de website. Donderdag was de site opnieuw onbereikbaar. De oorzaak is nog onbekend; een extern bureau onderzoekt het probleem.
In de eerste helft van dit jaar steeg het totaal aantal overtochten licht naar 215.433, vooral door toeristen. Tegelijk daalde het aantal overtochten door abonnementhouders van 51.000 naar 44.000. Vooral de vroege afvaarten vanuit Breskens trekken dagelijks tientallen reizigers minder dan voorheen.
Vaste klanten
Vaste gebruikers lijken volgens de directie vaker voor de auto te kiezen. Flexibiliteit en betere aansluiting op school- en werktijden spelen daarbij mee. Ook onbetrouwbaarheid van de veerdienst maakt het alternatief aantrekkelijker, zeker als het gaat om belangrijke afspraken of aansluitend openbaar vervoer, vindt de directie
De veerdienst richt zich op het terugwinnen van de vaste reiziger, die als belangrijkste doelgroep wordt gezien. Betrouwbaarheid en praktische dienstregelingen zijn volgens de organisatie essentieel om het gebruik onder inwoners van Zeeland op peil te houden.